Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Afgelopen weekend lanceerden we onze nieuwe (deel)campagne rond de Vlaamse konijnenvleesindustrie! De door de VLAM geïnitieerde #WeekVanHetKonijn en de vreselijke beelden van Ongehoord vormden de aanleiding voor dit nieuwe project.

Centraal staat het leed dat konijnen tijdens hun korte leven op structurele basis te verduren krijgen, zoals de under-coverbeelden van Ongehoord overduidelijk aantonen. Bovendien kent de consumptie van konijnenvlees al jarenlang een neerwaartse tendens, maar blijft de VLAM deze sector toch rijkelijk sponsoren met Vlaams en Europees belastingsgeld. Wij vragen zowel consumenten als overheden, bedrijven en organisaties om konijnenvlees links te laten liggen en zo mee een eind te maken aan konijnenleed in Vlaanderen. De komende maanden

  • doen we verder onderzoek naar en delen we informatie over konijnen en de konijnenvleessector;
  • organiseren we (online) acties tegen de sector en haar onderdelen;
  • halen we handtekeningen op tegen de konijnenvleesindustrie via de petitie op onze website.

Concrete plannen communiceren we de komende weken – blijf ons volgen om op de hoogte te blijven van acties en initiatieven

Actievoeren kost geld, veel geld. Wil je ons helpen met de konijnencampagne? Overweeg een donatie aan onze crowdfund of word lid om ons en de konijnen structureel te ondersteunen.

nl_BENederlands (België)