Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Doe mee: vraag Carrefour om geen kortingskaarten voor het Dolfinarium meer aan te bieden.

Veel supermarktketens hebben aanbiedingen lopen waarbij je korting krijgt op bepaalde plekken. Deze week lanceert Carrefour België een actie waarbij klanten tien euro korting krijgen bij de aankoop van een ticket voor het Boudewijn Seapark.

Betalende bezoekers zorgen rechtstreeks voor inkomsten voor het dolfinarium en geven zo hun geld aan een instantie die dolfijnen uitbuit onder het mom van educatie en soortbehoud. Carrefour België promoot dit, en zorgt er daarnaast voor dat het bezoeken van dolfinaria aangemoedigd wordt en sociaal aanvaard blijft.

→ Roep Carrefour op om geen kortingskaarten meer aan te bieden voor het dolfinarium.

Wat moet je doen?

  • Deel onze post op je Facebook- en/of Instagrampagina. Tag Carrefour, zodat zij hier melding van krijgen.
  • Stuur een privébericht naar het Facebook- en/of Instagramaccount van Carrefour België en vraag om stopzetting van de samenwerking met het Seapark.

Hieronder vind je een voorbeeldbericht dat je kunt versturen.

Voorbeeldbrief

Geachte medewerker van Carrefour België,

Als klant van Carrefour benader ik u naar aanleiding van de promoties die ik aantrof in jullie folder voor de maand mei. Zoals al eerder het geval was, bieden jullie kortingskaarten aan voor het Boudewijn Seapark Dolfinarium in Brugge; een reductie van tien euro zelfs.

Ik zou u graag willen vragen de samenwerking met het Boudewijn Seapark stop te zetten en niet langer kortingskaarten aan te bieden voor een dagje dolfinarium. Op die manier dragen jullie immers bij aan het dierenleed dat schuilgaat achter dolfinaria.

Dolfinaria zijn zowel in België als in het buitenland al langer omstreden; een groot deel van de bevolking vindt het niet langer ethisch verantwoord deze slimme dieren op te sluiten in kleine bassins en ze te laten optreden voor publiek. Veel landen (zoals Oostenrijk, Canada en Frankrijk) beslisten dan ook recentelijk om dolfinaria uit te faseren.

Ik zou u willen vragen deze positieve trend te ondersteunen. Sluit u aan bij het groeiend aantal ondernemers dat vanuit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord ondernemen al heeft besloten géén samenwerking met het dolfinarium meer aan te gaan, en draag op deze manier constructief bij aan een toekomst waarin dolfijnen en walvisachtigen niet meer in dolfinaria gevangen gehouden worden voor vermaak. 

Geef het goede voorbeeld voor toekomstige generaties en toon dat uw bedrijf dierenwelzijn hoog in het vaandel draagt.

 Ik kijk uit naar uw antwoord en initiatief.

 Vriendelijke groet
/jouw naam/