Bite Back kan vanaf heden de Belgische modeketen appel’s (www.appels.be) en de Belgische Escada-winkels (www.escada.com) aan haar Bontvrije Bedrijvenlijst toevoegen. Van de verantwoordelijken van deze Belgische bedrijven ontving Bite Back de bevestiging dat er een bontvrij beleid zal worden ingevoerd. Bite Back is verheugd over dit besluit, dat er kwam na intensief lobbywerk én acties.
Appel’s
Appel’s, de Belgische modeketen die zich richt op meisjes en jonge vrouwen, haalde na een klacht van Bite Back de bontkleding uit haar 12 winkels, en bevestigde ons dat ze ook in de toekomst geen bont meer zal verkopen.
Escada
Bite Back voert samen met internationale dierenrechtengroepen campagne om de prestigieuze Duitse modeketen Escada bontvrij te krijgen.
België is het eerste land waar Escada geen bont meer zal verkopen.
Bite Back stopt met actievoeren bij de Belgische Escada filialen (5), maar zal haar schrijfactie naar het Escada hoofdkantoor in Duitsland voortzetten.
Bontvrije Bedrijven campagne
Bite Back voert al enkele jaren een succesvolle Bontvrije Bedrijven campagne. Eerder voerden o.a. SCAPA, McGregor, Gaastra, INNO en Street One een bontvrij beleid in naar aanleiding van Bite Back’s Bontvrije Bedrijven campagne.
Bite Back is nog met verschillende bedrijven in onderhandeling, en richt samen met andere internationale dierenrechtengroepen haar pijlen momenteel op de Italiaanse modeketen Max Mara. Meer info over deze campagne vind je hier.